Sistemul de management al calitatii al companiei de audit prevede ca directorul «Audit SV Company» SRL isi asuma responsabilitatea finala pentru sistemul de control al calitatii din cadrul companiei de audit.
În conformitate cu prevederile Sistemului de Management al Calității, controlul calității misiunii de audit este efectuat de o persoană desemnată care are abilități și experiență adecvate și suficiente, precum și autoritatea necesară pentru a-și asuma această responsabilitate. Cerințe pentru persoana care exercită controlul calității obligației de a avea experiență în domeniul contabilității financiare de peste 10 ani și în domeniul auditului financiar de peste 5 ani.
Responsabilitatea conducerii «Audit SV Company» SRL pentru controlul calitatii se manifesta in doua dimensiuni: controlul intern al calitatii la nivelul societatii de audit si controlul intern al calitatii la nivelul misiunii de audit.
Potrivit prevederilor art. 24 din Legea cu privire la auditul situațiilor financiare 271/2017, conducerea «Audit SV Company» SRL îndeplinește următoarele atribuții:
- Stabilirea și menținerea unui Sistem de management al calității și a procedurilor de control al calității de audit în conformitate cu standardele de audit, ISQM 1 și ISQM 2 și ISA 220 (revizuit) și Codul de etică.
- Aprobarea prin ordin intern a Sistemului de Management al Calitatii si auditarea procedurilor de control al calitatii si aducerea prevederilor ordinului si politicii in atentia personalului subiectului.
- Numirea persoanei care efectuează controlul calității misiunii ca auditor responsabil cu controlul intern al calității auditului.
- Efectuarea controlului calității misiunii de audit în entități de interes public și întreprinderi mari constituite în conformitate cu Legea contabilității și raportării financiare nr. 287/2017, până la emiterea raportului de audit sau raportului suplimentar adresat comisiei de audit. Controlul calității misiunii de audit este efectuat de un auditor/partener care nu a participat la audit.
- Evaluează anual eficacitatea sistemului de management al calității și a procedurilor de control al calității auditului, monitorizează evaluările și măsurile propuse pentru îmbunătățirea eficienței controlului calității auditului intern.
- Respectarea prevederilor ISQM 1 și ISQM 2 și ISA 220 (revizuit), cu excepția cazului în care această prevedere nu este aplicabilă companiei din cauza naturii și circumstanțelor companiei sau misiunii acesteia.
Comunicările frecvente, clare și consecvente din partea conducerii necesită angajaților să:
(a) desfășurarea activităților în conformitate cu standardele profesionale și cerințele legale și reglementările aplicabile;
(b) emiterea de rapoarte adecvate, după caz.
Conducerea „Compania Audit SV” SRL își asumă responsabilitatea de a se asigura că strategia de afaceri a companiei este supusă cerinței de control al calității, astfel încât compania să respecte calitatea în toate misiunile pe care le îndeplinește. Promovarea unei astfel de culturi interne include:
(a) Stabilirea politicilor și procedurilor companiei privind evaluarea performanței, compensarea și promovarea personalului (inclusiv sisteme de stimulare) capabile să demonstreze angajamentul companiei față de misiunea de asigurare a calității;
(b) Repartizarea responsabilitatilor de conducere in cadrul companiei astfel incat interesele comerciale sa nu afecteze calitatea serviciilor prestate;
c) Compania dedică resurse suficiente pentru a dezvolta, documenta și menține politicile și procedurile de control al calității.
Conducerea nu influențează desfășurarea auditului și nici nu compromite independența și obiectivitatea auditorilor care efectuează auditul în numele organizației. Respectarea prevederilor acestui Sistem de Management al Calității și suprimarea oricăror acte sau omisiuni, fie din exterior, fie din interior, care pot afecta independența, obiectivitatea, imparțialitatea și integritatea auditorilor și a altor personal de audit contractat.